“CD&V – voorstel voor mobiele app in Londerzeel krijgt gehoor”

Op de gemeenteraad van oktober 2016 stelde raadslid en fractieleider van CD&V Londerzeel, Greet Segers, de vraag of het mogelijk is voor Londerzeel om een gemeente-app te creëren voor de smartphone en tablet. Het zou een zeer toekomstgericht communicatiemiddel zijn omdat reeds vele burgers beschikken over een digitaal medium. We kunnen op een snelle en eenvoudige manier de inwoners via hun smartphone of tablet op de hoogte houden van vb. de gemeentelijke informatie, de wegenwerken, de agenda van de verenigingen, premies, … En dat enkel en alleen als onze inwoners dat zelf willen!  De burger zou ook rechtstreeks diensten kunnen toepassen, zoals vb. een melding maken van een put in de straat.
Maar de app gaat nog veel verder. Zelfs handelaars kunnen er hun voordeel uithalen om via deze weg hun klanten te bereiken. Samen met de gemeente, inwoners, klanten, … kunnen we een project die onze lokale economie sterker maakt alleen maar aanmoedigen.

De app bestaat reeds in vele andere gemeenten zoals in Lochristi, Berlare, Olen, … en ook Bornem denkt erover om deze app te integreren. De ontwikkeling van de mobiele app vraagt een relatief klein budget. Ik vraag hiervoor aan het college om dit te voorzien in de begroting van 2017.

We kunnen anno 2016 niet achterop hinken en moeten daarom investeren in de nieuwste technologie om de communicatie nog toegankelijker te maken voor onze burgers.

Greet Segers
Fractieleider CD&V Londerzeel