CD&V Londerzeel duidt top lijst aan.

Schepen Veerle Pas wordt de nieuwe lijsttrekker, schepen Jozef De Borger komt op de 2de plaats en fractievoorzitter Greet Segers 3de. Dit besliste gisterenavond het afdelingsbestuur van CD&V Londerzeel.

Voorzitter Nicole Cassimons is enthousiast: "Hiermee hebben we een sterke top van de lijst waarmee we zowel inzetten op de rijke ervaring die we hebben en bereiden we de toekomst voor. Veerle is sinds 2012 schepen en maakt indruk. Ze weet haar dossiers aan te pakken, denk bijvoorbeeld aan de nieuwe Kinderopvang, dewelke gelijk en betaalbaar is van welke school ze ook afkomstig zijn. Tamelijk uniek. Net als de nieuwe Technische school. Of de nieuwe kleuterschool die er aan komt. Met haar hebben we dan ook een sterke lijsttrekker. Ze werkt ook graag samen, binnen en buiten de partij. Dat zie je ook aan het belang dat ze hecht om als schepen van middenstand samen met de Middenstanders de uitdagingen aan te pakken”

Veerle Pas: “Ik wil mij ten volle inzetten voor toekomst van CD&V en de inwoners van Londerzeel. Er is veel overlegd en nagedacht. Blij dat we ze samen ten volle voor gaan. Het doet deugd te weten dat we daarbij gesteund worden door onze enthousiaste groep. Bij ons geen Wij tegen Zij verhaal. Integendeel. Ben blij dat we kunnen blijven rekenen op de steun en jarenlange - en krachtige - ervaring van onze doorwinterde Jozef. Samen met de frisse wind van Greet, bouwen we nu verder aan onze ploeg en programma. Versterkt door nieuw bloed en met doel een nog toffere gemeente.

Veerle Pas is advocate, muziek- en fanfareliefhebster, getrouwd met Erik en moeke van Marthe en Wannes.

Jozef De Borger kent Londerzeel en haar inwoners als geen ander: “Ik wil mijn 30 jaar ervaring en kennis inzetten om deze vernieuwde  CD&V-lijst krachtig te ondersteunen. Deze oranje reuzentandem met 3 zitjes is de wissel op de toekomst. De samenwerking met Veerle en Greet is altijd zeer fijn en goed geweest. We gaan dit nu verdiepen: bouwen aan een vernieuwde toekomst voor onze mooie gemeente Londerzeel. Samen voor allendrie hetzelfde doel: het welzijn van de Londerzeelse burger.”

Greet Segers is vandaag CD&V fractievoorzitter in de gemeenteraad en mede trekker van het CD&V ‘Leef, Werk, Speel’ project. “1 + 2 geeft 3” lacht Greet Segers “Een som die eenvoud uitstraalt maar symboliseert wel onze kracht samen: ervaring, kennis, gedrevenheid en jeugdigheid.  Waar een WIJ is, is een weg! Als mama van twee jonge kinderen Vik en Emma wil ik er samen voor gaan, met het belang van de komende generaties voor ogen.”